lördag 8 november 2014

I stället för appar, prolog

Om hur iPhone blev till Nokia 108
Nu är det så att jag är uppvuxen med internet. Många fördelar har det fört med sig; gränslös information och kommunikation, samt underhållning och lärdom i mångt och massor. Ändå kom det sig för knappt ett halvår sedan att jag blev alldeles matt, trubbig och rent utsagt urled.
Det smakade inte mer, eller rättare sagt, det smakade illa. Och under dagarna i militären blev det till sist outhärdligt, varenda lediga stund spenderade jag ute på internet med min iPhone, och jag kunde inte slita mig. Då bestämde jag mig, det finns inget enkelt sätt för mig, jag är fast!
Under den följande permissionen köpte jag en ny telefon. Mitt enda krav var att den inte skulle ha internet, kosta vad det kosta ville. Billigt blev det, och ett av mina bästa köp någonsin. Nokia 108 kostade 29 € och jag har aldrig sett tillbaka. Inte en sekund!
I denna serie, som jag kallar för ”I stället för appar" vill jag nu beskriva hur mitt halvår utan smarttelefon har tett sig, var jag just nu står och vart vägen framåt bär. Tro mig, det har varit ett äventyr som saknar motstycke!
Inte lite ohyfsat heller, stirra ner i klockan dagarna i ända!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar